A TED-BED matrac gyártója középtávon vezető szerepet tölt be az európai piacon, vezetősége bejelentette. „Dolgozunk annak érdekében, hogy a TED-BED az európai piacon a legjobb 3-4 gyártója között legyen és a legismertebb matracmárka legyen. Célunk, hogy ezt a célt 7-10 év alatt teljesítsük ”- nyilatkozta a TED-BED vezérigazgatója és tulajdonosa Elin Todorov cég egy sajtótájékoztatón. A TED-BED mintegy 11 millió eurót fektetett be a 2009-ben megnyitott, Plovdiv közelében lévő gyártóüzemébe, mely 24 000 négyzetméteres területen helyezkedik el. A TED gyár naponta 1 500 matracot gyárt, de kapacitása 3-4-szeresére növelhető. A vállalat jelenleg mintegy 250 munkavállalót foglalkoztat. Az üzem mérete és kapacitása Európa három legnagyobb matracgyárának közé tartozik és folyamatosan fejlődik, növekszik.
A TED-BED jelenleg a matracok hazai piacának mintegy 58% -át teszi ki, de egyértelműen ambiciózus pályára lépett, hogy bővítse jelenlétét és értékesítését külföldön. Jelenleg termékeinek csak mintegy 30% -át exportálja.Az elmúlt évben jelentős sikereket ért el a cég a külföldi értékesítésekben, aTED-BED Jsc termékei megtalálhatók az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban, Spanyolországban, Svájcban, Litvániában, Lettországban, Észtországban, Finnországban, Görögországban, Marokkóban, Macedóniában, Horvátországban, Dániában, Ukrajnában, Szerbiában, Olaszországban, Romániában, Írországban, Hollandiában, Belgiumban, Szerbiában, Albániában.
A bolgár gyártó hét új piacra lépett be – Svájc, Franciaország, Albánia, Magyarország, Dánia, Olaszország és
Horvátország csak 2010 első hat hónapjában. „A legfontosabb dolog számunkra, hogy bővítsük külföldi piacunkat és termékeinket. Új piacokat keresünk. Minden héten a potenciális külföldi partnerek legalább két látogatást kapnak, és mintegy 90% -kal nyerünk szerződéseket ”- magyarázta a TED-BED Jsc vezérigazgatója. 2009-ben a vállalatok exportforgalma megduplázódott az előző évhez képest, és reméli, hogy 2010-ben ugyanazt az eredményt érheti el. A döntő nemzetközi kereskedelmi expozícióban való részvétel kulcsfontosságú szerepet játszott a bolgár gyártó külföldön történő sikeres promóciójában. Csak 2010-ben a TED-BED két márkáját, a TED Dream Places-t és a Sensi Scandia-t mutatta be négy nemzetközi nemzetközi kiállításon, melyeket a megalapozott nemzetközi cégek dicsérnek: a Heimtextil expo Frankfurtban, Németországban, ahol agazdasági osztályú Solo matrac bizonyult nagy siker; az IMM kiállítása Colonban, Németországban; az iSaloni (Salone Internazionale del Mobile), a világ legrangosabb bútorkiállítása Milánóban, Olaszországban, ahol a TED lett az első és egyetlen bolgár márka, amelyet valaha is bemutatnak; és a bútorok kiállítása Stockholmban, Svédországban.
A TED-BED Jsc márkaboltja a bulgáriai piacra vonatkozó TED matracokat, a TED Dream Places – Európa-szerte exportált matracokat tartalmazza; Sensi Scandia – a legmagasabb szintű alvó rendszerek; Linea matracok – gazdaságos matracok; TED alvó rendszerek – matrac részek; TED Home Collection – ágynemű. Termékcsaládja a Natura, a Wellness, a skandináv, a brit, az olasz, a gyermekek és a korlátozott kiadások, mint például a TED Rock matrac. „Üdvözöljük a gazdasági válságot. Itt van, hogy segítsen nekünk. Ennek
köszönhetően sokkal gyorsabban alkalmazkodunk a gyártásunkhoz ”- mondja Elin Todorov cégvezető. A TED et az 1990-es évek elején indították családi vállalkozásként, amelynek neve az alapítóinak, Todor nevű apjának és két fiának, Elinnek és Dimitarnak a neve. A cég elsősorban az építésre összpontosított, mivel a három alapító építőmérnökök. A matracokat csak az 1990-es évek közepén kezdték el gyártani, és miközben cégüknektöbb gyártási művelete van, fokozatosan hangsúlyozta a matracok és a hálószoba termékek gyártását.